Marijampolės meno mokykloje vyko Erasmus+ programos projekto Interaction Project kūrybinės dirbtuvės. Projekto INTERACTION „Žaliojo meno” dirbtuvės ir ateljė yra skirtos suteikti praktinę patirtį mokytojams ir besimokantiesiems, integruoti tvarią praktiką ir aplinkosauginį sąmoningumą kūrybiniuose procesuose. Šios dirbtuvės ir ateljė yra interaktyvi galimybė menininkams, kūrybingiems profesionalams ir dalyviams tyrinėti meno, tvarumo ir žaliosios praktikos, ekologijos sąveiką.
Jas vedė mokytojai E. Lipinskaitė, K. Strolienė ir V. Vekerotas. Bendra mokymų tema – Ekologija, tvarumas, žmogus ir pasaulis. Tačiau kiekvienas mokytojas nagrinėjo skirtingas sritis ir dirbo su skirtingomis medžiagomis. Mokymuose dalyvavo 33 dalyviai nuo 12 iki 82 metų. Parodoje eksponuojame 17 įvairiausių darbų + apie 20 keramikos objektų.
Dailininkės E. Lipinskaitės kūrybinių dirbtuvių tema „Gamtos spalvos. Nuo baltiškųjų raštų iki M.K. Čiurlionio“. Mokytoja mokė tekstilės dažymo technikų. Šiose dirbtuvėse buvo naudojamos tik natūralios medžiagos. Juodoji arbata bei geležies ir vario sulfatas. Marginant audinius mokytoja siekė sujungti senąjį ir naująjį, eksperimentinį dažymo būdus. Techninis atlikimas ant grubaus, storo lino inspiravo apibendrintų, archajiškų simbolių vaizdavimą, kuriais buvo kuriamas pasakojimas apie gamtos cikliškumą – taip, kaip kurdavo M. K. Čiurlionis.
Mokytojos K. Strolienės kūrybinių dirbtuvių tema „Parko paslaptys: gamtos formų analizė, tvarumas, ekologinės medžiagos“. Mokymai prasidėjo nuo medžiagos apžvalgos ir analizės. Buvo naudojamos gamtos formos, įvairūs riešutai, sėklos, sudžiūvusių augalų sėklos, žiedai ir skirtingų spalvų šamotinis molis.
Ir įdomiausias procesas dalyviams – lipdymas. Dauguma dalyvių lipdė pirmą kartą, buvo ir pačios nustebusios, kaip kūrybingai surado sprendimus, susipažino su molio konstravimo principais.
Mokytojo V. Vekeroto kūrybinių dirbtuvių tema „Ekologija, tvarumas, žmogus ir pasaulis“.
Menas gali gimti iš atliekų. Tai tvarus kūrybos procesas skatinantis žiedinę ekonomiką, mažinantis atliekų kiekį, suteikiant joms naują estetinę vertę. Dalyviai mokėsi antrinių žaliavų, atliekų panaudojimo kuriant meno kūrinius. Mokymuose buvo naudojamos gamtos medžiagos- geležis, linas, oda, antrinės žaliavos, augaliniai dažai, natūralios darbo priemonės.












Informacija atnaujinta 2025-05-05