
Erasmus+ programos 2 pagrindinio veiksmo strateginių partnerysčių projektas
„INTERACTION“
Nr. 2023-1-MK01-KA220-VET-000154804
Trukmė 2023-09-01 – 2025-08-31
Koordinatorius – N. Karevo aukštoji profesinė mokykla (Šiaurės Makedonija).
Partneriai:
- Socialinė įmonė „Liofyllo“ (Graikija),
- Technologinio vystymo konsultavimo firma „Omnia“ (Kipras),
- Verslo ir skaitmeninio konsultavimo firma C.M. Skoulidi & SIA E.E.(Graikija),
- Kultūros ir meno centras (Lenkija)
- Marijampolės meno mokykla (Lietuva).
Pilnas projekto pavadinimas „Europos paveldo, tvaraus kūrybiškumo ir žiedinės ekonomikos sąveika“ („Highlight the European heritage through sustainable creativity and circular economy“). Šio projekto tikslas – tirti, analizuoti, fiksuoti parterių šalių kultūrinį ir istorinį paveldą, jo įtaką šiuolaikiniame gyvenime, „žaliąjį“ meną, startuolių verslą, technologinio meno pavyzdžius, iš jų mokytis. Projekto metu išaiškinti, kokios žinios ir kompetencijos reikalingos mokiniui, kuris nori susieti savo profesinę ateitį su menu, ekologija, paveldu bei naujausiomis technologijomis. Projektas nagrinės ir meno sąveiką su ekologija, naujausiomis technologijomis, žiedine ekonomika.
Pagrindiniai projekto rezultatai:
- parengti 6 filmuoti reportažai:
- 2 žaliojo meno pavyzdžiai
- 2 kūrybiškų startuolių pavyzdžiai
- 2 naujausių technologijų panaudojimo kūrybinėje industrijoje pavyzdžiai
- Mokomoji verslumo apžvalga tvaraus kūrybiškumo ir žiedinės ekonomikos klausimais
- Kompetencijų aprašymai
- Kūrybiniai seminarai ir mokymai
- Internetinis seminaras
- Meno renginiai Marijampolėje
MINTYS APIE PROJEKTĄ INTERACTION
KOMPETENCIJŲ PROFILIS
Projekto INTERACTION darbo grupė, siekiama ištirti naujus ekologinio verslumo modelius ir inovacijas kūrybinėje industrijoje, sukūrė kompetencijų profilis. Jis padės meno profesionalams ir norintiems jais tapti įgyti reikalingų įgūdžių ir kompetencijų. Šis profilis pagrįstas interviu, kuriuos rengė projekto komanda penkiose šalyse. Skaitykite čia
MENO MOKYKLA GILINOSI Į PAVELDO IR TVARAUS KŪRYBIŠKUMO PROBLEMAS
Marijampolės meno mokykla įgyvendina Erasmus+ programos projektą „INTERACTION“
(Europos paveldo, tvaraus kūrybiškumo ir žiedinės ekonomikos sąveika).
Projekte dalyvauja Graikijos, Kipro, Lenkijos ir Lietuvos atstovai, koordinuoja Šiaurės Makedonijos N. Karevo profesinė mokykla.
Šio projekto tikslas – tirti, analizuoti, fiksuoti parterių šalių kultūrinį ir istorinį paveldą, jo įtaką šiuolaikiniame gyvenime, „žaliąjį“ meną, startuolių verslą, technologinio meno pavyzdžius, iš jų mokytis. Projekto metu išsiaiškinome, kokios žinios ir kompetencijos reikalingos mokiniui, kuris nori susieti savo profesinę ateitį su menu, ekologija, paveldu bei naujausiomis technologijomis. Projektas nagrinėja ir meno sąveiką su ekologija, naujausiomis technologijomis, žiedine ekonomika.
Projekto metu mokyklos kūrybinė grupė gerokai padirbėjo ir pagilino savo žinias paveldo ir tvaraus kūrybiškumo srityse. Buvo parengti filmuoti siužetai apie žaliąjį meną, kūrybiškus startuolius, naujausių technologijų panaudojimą kūrybinėje industrijoje, sukurta interviu su įvairiais specialistais – naujųjų technologijų kūrėju, dailininkais, galerininkais, kultūros darbuotojais, Dainų šventės dirigente, choreografe.
Projektui įsibėgėjus buvo kuriamos Edukacinės verslo drobės, t.y. pavyzdžiai, kuriuose pasakojama apie žemės meną, mokinių sukurtą skulptūrą iš antrinių medžiagų, kitokius mokinių darbus iš atliekų, meno mokyklos muzikinį spektaklį „Ežio namas“, paveldo ir roko sąveiką muzikoje.
Kūrybinė grupė tyrinėjo tvarumą, ekologišką meną, Lietuvos kūrybines industrijas, pateikiami pavyzdžiai, kaip Europos istorija ir menas įtakoja mūsų gyvenimą. Projekte aprašėme Lietuvos pavyzdžius- Kauno modernizmo architektūrą, Europos parką, MALONNY simpoziumus, muzikinio instrumento antrąjį gimimą, kūrybines industrijas.
Tokius pavyzdžius kūrė ir projekto partneriai- iš Graikijos, Kipro, Lenkijos, visi pavyzdžiai buvo išversti į lietuvių kalbą, ir visa tai galima pamatyti Meno mokyklos internetinėje svetainėje:
https://www.marijampolemm.lt/veiklos-sritys/projektai/erasmus
Bene įdomiausia ir labiausiai matoma veikla – kūrybiniai mokymai. Meno mokykloje vyko keramikos, tekstilės dažymo bei meno iš atliekų mokymai, kuriuose dalyvavo virš 30 dalyvių iš visos Marijampolės.
Projektas leido geriau pažinti Europos paveldą, pasigilinti į muzikos ir ekologijos sąveiką, sužinoti daug naujo apie technologijų panaudojimą mene.
Tad mokykla tęsia savo kūrybišką veiklą, ir šiemet vėl vyks Žemės meno pleneras, mokytojai mielai organizuoja edukacijas menu susidomėjusiems žmonėms, nuolat rengia parodas.
Visiems susidomėjusiems galima parekomenduoti projekto internetinį puslapį, kuriame rasite daug įdomaus apie tvarumą, kūrybines industrijas, paveldą: https://www.interaction-project.eu
KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS MENO MOKYKLOJE
Vasario 25 – kovo 20 d. Marijampolės meno mokykloje vyko Erasmus+ programos projekto INTERACTION 2023-1-MK01-KA220-VET-154804 kūrybinės dirbtuvės. Jas vedė mokytojai E. Lipinskaitė, K. Strolienė ir V. Vekerotas. Bendra mokymų tema – Ekologija, tvarumas, žmogus ir pasaulis. Tačiau kiekvienas mokytojas nagrinėjo skirtingas sritis ir dirbo su skirtingomis medžiagomis. Mokymuose dalyvavo 33 dalyviai nuo 12 iki 82 metų.
Dailininkės E. Lipinskaitės kūrybinių dirbtuvių tema „Gamtos spalvos. Nuo baltiškųjų raštų iki M.K. Čiurlionio“. Mokytoja supažindino dalyvius su senovės lietuvių spalvų pasauliu, kuris buvo glaudžiai susijęs su gamta. Audinius dažydavo augalais ir geležies rūdimis, todėl spalvos būdavo žemiškos, santūrios. Šiose dirbtuvėse buvo naudojamos tik natūralios medžiagos. Juodoji arbata gausi taninų, o išgauta spalva primena audinius, dažytus ąžuolo žieve. Senovėje dažymo procesai trukdavo gerokai ilgiau – audinius ar siūlus mirkydavo pelkynuose savaitėmis. Mokymo procesui paspartinti buvo naudojamas geležies ir vario sulfatas. Marginant audinius mokytoja siekė sujungti senąjį ir naująjį, eksperimentinį dažymo būdus. Pasirinktos priemonės padiktavo ir kūrybinę kryptį – baltiški ženklai. Techninis atlikimas ant grubaus, storo lino inspiravo apibendrintų, archajiškų simbolių vaizdavimą, kuriais buvo kuriamas pasakojimas apie gamtos cikliškumą – taip, kaip kurdavo M. K. Čiurlionis.
Dalyviai kūrė eskizus, o iš kelių piešinių buvo sukurta bendra kompozicija, kurią mokiniai perkėlė ant lininio audinio.
Kūrybinių dirbtuvių metu mokiniai diskutavo, kėlė daug klausimų. Mokiniams buvo įdomu, kodėl senovėje taip ilgai trukdavo dažymo procesas ir ar galima jį pagreitinti šiandien. Buvo diskutuojama, ar būtų įmanoma atgaivinti senąsias dažymo technologijas masinės mados industrijoje.
Kūrybinės dirbtuvės įkvėpė jaunuosius dalyvius tolimesniems eksperimentams. O šių kūrybinių mokymų metu sukurtas darbas gyvuos toliau – jis papuoš šalia mokyklos esantį parką.
Mokytojos K. Strolienės kūrybinių dirbtuvių tema „Parko paslaptys: gamtos formų analizė, tvarumas, ekologinės medžiagos“. Mokymai prasidėjo nuo medžiagos apžvalgos ir analizės. Surinktos gamtos formos, įvairūs riešutai, sėklos, sudžiūvusių augalų sėklos, žiedai buvo pateikti su dalyviams, pristatytos darbo priemonės: skirtingų spalvų šamotinis molis, kuris leido pasirinkti kuo artimesnę spalvą gamtos kūrinio spalvai.
Ir įdomiausias procesas dalyviams – lipdymas. Lipdoma keletu principų, rutulio forma, kuris buvo sujungiama iš dviejų pusrutulių, arba lipdoma iš vieno molio gabalo- laisvos formos žiedas, ankštis, augalo žiedinė struktūra. Darbus nulipdžius, vyko diskusija. Dauguma dalyvių lipdė pirmą kartą, buvo ir pačios nustebusios, kaip kūrybingai surado sprendimus, susipažino su molio konstravimo principais.
Mokytojo V. Vekeroto kūrybinių dirbtuvių tema „Ekologija, tvarumas, žmogus ir pasaulis“.
Menas gali gimti iš atliekų. Tai tvarus kūrybos procesas skatinantis žiedinę ekonomiką, mažinantis atliekų kiekį, suteikiant joms naują estetinę vertę. Dalyviai mokėsi antrinių žaliavų, atliekų panaudojimo kuriant meno kūrinius. Daug sužinojo apie tvarumą ir ekologiją, gavo įkvėpimą tolesnei kūrybai.
Mokymuose buvo naudojamos gamtos medžiagos- geležis, linas, oda, antrinės žaliavos, augaliniai dažai, natūralios darbo priemonės.
Visi kūrybinių dirbtuvių dalyviai domėjosi mokymų temomis (ekologija, tvarumas, etc.), visi supranta ekologijos svarbą, vykdo savo veiklas ekologiškai (darbe, namuose, darže). Mokymuose domėjosi medžiagomis ir jų panaudojimu, diskutavo apie gamtos tvarumą, apie tai, kad galima daug ką padaryti mene saugojant gamtą.
Dalyvių sukurti darbai bus eksponuojami projekto parodoje balandžio mėnesį.


Projekto „INTERACTION“ pirmųjų metų rezultatai
Erasmus+ programos strateginių partnerysčių projekto „Interaction“ Nr. 2023-1-MK01-KA220-VET-000154804 komandos jau įgyvendino pirmųjų metų veiklas.
Pilnas projekto pavadinimas „Europos paveldo, tvaraus kūrybiškumo ir žiedinės ekonomikos sąveika“, jo tikslas – tirti, analizuoti, fiksuoti parterių šalių kultūrinį ir istorinį paveldą, jo įtaką šiuolaikiniame gyvenime, „žaliąjį“ meną, startuolių verslą, technologinio meno pavyzdžius, iš jų mokytis. Projekto metu siekiama išaiškinti, kokios žinios ir kompetencijos reikalingos mokiniui, kuris nori susieti savo profesinę ateitį su menu, ekologija, paveldu bei naujausiomis technologijomis. Projektas nagrinėja ir meno sąveiką su ekologija, naujausiomis technologijomis, žiedine ekonomika.
Per 2023 m. gruodžio – 2024 m. birželio mėnesius visų projekto partnerių (Graikija, Kipras, Š. Makedonija, Lenkija ir Lietuva) darbo grupės sukūrė daug pavyzdžių, pasakojančių apie gerąją patirtį, paveldo įtaką šiandieniniam gyvenimui bei žiedinės ekonomikos įgyvendinimą.
Visi projekto partneriai papasakojo daugiau kaip 100 įdomių istorijų iš savo šalies.
Tad susipažinkite su Kipro Tat Tnabar muzikos grupe, ekologiniu menu, Graikijos technologijų panaudojimu mene, karnavalinėmis dirbtuvėmis, Makedonijos ekologiškų drabužių dizaineriais, kavos tirščių panaudojimu, Lenkijos medinių rankinių ar ekologiškų papuošalų gamyba ir daug kitų istorijų.
Marijampolės meno mokykla visus sukurtus pavyzdžius jau pateikė gegužės mėnesį. Visa tai rasite https://www.marijampolemm.lt/veiklos-sritys/projektai/erasmus/
Rugsėjo – spalio mėnesiais visa partnerių sukurta medžiaga buvo išversta į lietuvių kalbą. Su visais pavyzdžiais galite susipažinti čia:
Projekto INTERACTION darbo grupė parengė 10 Edukacinės verslo drobės pavyzdžių tvarios kūrybos ir žiedinės ekonomikos temomis.
Sukurti pirmieji projekto „INTERACTION“ rezultatai
Erasmus+ programos strateginių partnerysčių projekto „Interaction“ Nr. 2023-1-MK01-KA220-VET-000154804 darbo grupė jau įgyvendino pirmąsias veiklas.
Per 2023 m. gruodžio-2024 m. vasario mėnesius buvo sukurti pirmieji projekto produktai.
Sukurta 10 Atvejo studijų apie tvarumą, ekologišką meną, Lietuvos kūrybines industrijas, pateikiami pavyzdžiai, kaip Europos istorija ir menas įtakoja mūsų gyvenimą:
Sukurti 7 reportažai:
Sukurti 5 interviu su įvairių specialybių menininkais, kūrybinių industrijų atstovais apie jų darbą ir kompetencijas:
Informacija atnaujinta 2025-05-20